Tv och Bafucin

Herr Strindberg ser bekymrad ut på omslaget till min skrivbok. Han ser nästan alltid ut så på bild. Jag är hemma från jobbet idag. Jag är sjuk. Man kan tycka att bara det faktum att ”jag” och ”jobb” förekommer i samma mening tyder på något abnormalt på gränsen till sjukligt.

Halvinvalid, liggandes i horisontalt läge med den överdimensionerade tv:n som mitt enda sällskap. Jag har saknat ZTV, eller jag kommer åtminstone att sakna nya ZTV då kanalen inte ingått i tv-utbudet hemma på Östkusten sen kanal 6 föddes och tog dess plats.

Tänk ändå vilken tur vi har som lever i modern tid, ja i alla fall vi som är sjuka. Förr i tiden fick man snällt ligga nerstoppad i kökssoffan, stirra upp i taket och vänta på Nangijala.

En tanke går ut till skorpan, det något bortglömda tillbehöret till tekoppen.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Strindberg kanske skrev sina bästa grejer när han var sjuk. Istället för att ligga där på soffan och blänga på TV. Tänk på det! :)

2008-07-18 @ 13:20:40
URL: http://banoona.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0