[FÅNE:TISK]

Ibland, eller ganska ofta förundras jag över orden som sjunger ut ur min mun. Vad betyder dom egentligen? Ofta använder jag ord som jag för en sekund betvivlar att jag bemästrar fullt ut, om ens alls. Det finns ett filosofiskt experiment som går ut på att upprepa ett ord etthundra gånger, vilket som helst och vips så har ordet tappat all mening. Själv har jag inte prövat men ibland uppstår denna filosofiska overklighet av sig själv då man börjar fundera över orden. Varför heter det V E G E T A B I L I E R. Man börjar ljuda och försöker förstå rent fonetiskt. 

Men det är kul med ord, för det mesta. I högstadiet blev jag mobbad för att jag använde ordet Karamell, hård godis heter det ju…
 

 [S”Y:-MASJ`I:N]




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0