Arty

Det var en kulturens dag, en fredag. Både Konstfack och Beckmans designskola bjöd på slutvisningar. Något som de däremot inte bjöd på var innovativ kreativitet. Jag kände mig lite som en asfaltläggare när jag gick där bland skapelserna.

”Ska det här vara konst? Det kan väl vem som helst göra”

Jag vill inte känna så för jag tycker att formgivning (bättre ord än design, bland annat lättare att böja) och konst är helbra ting och inte alls ett slöseri med tid.

Mitt i besvikelsen fanns dock några kreativa ljusfläckar. Att rocka loss en elbas som styr belysningen i en fiktiv studio slår Guitar Hero alla gånger.

image10


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag har varit besviken över det enda sedan jag kom hem, vad fan håller de på med? Vilka tror de att de är? Jag ska slänga dem i väggen allihopa, för sådan där skit bör inte visas upp.

2008-05-29 @ 21:26:57
Postat av: Agnes, Syrran

Menar du gittaren? :S

2008-05-30 @ 21:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0