Finders keepers

Jag hade bestämt mig för att röja upp i källarförrådet, ut med det gamla och förhoppningsvis inte in med så mycket nytt. När jag senare släpade bort bråten till grovsoprummet står dom där: Två papperskassar fulla med sprit. En del oöppnat en del halvdrucket men sprit lika så och frågan uppstår: Vem slänger sprit? Är det någon avdankad alkis som fått nog? Som funnit frälsning och gett upp sina kära flaskor? Eller kanske har någon dött? Hur det än må vara så är spriten nu i min ägo och jag tackar artigt för denna fina gåva. Och var det inte passande så säg, att jag dagen till ära var iklädd min soprums-tischa från Stadsmissionen.  

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

om det någon som dött, ligger det kanske någon förbannelse över drickat.

2009-04-25 @ 15:14:57
URL: http://townsville.blogg.se/
Postat av: Fotofix

Hoppas du får en härlig lördag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-25 @ 15:17:09
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Maggie

hahaahaha, då vet jag vart jag fick min b-day present ifrån, jag ser den på bilden ;)

2009-07-21 @ 10:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0