Bingo Royale

Nu får det fan vara färdig hackat på SVT. Enligt min ringa åsikt är SVT den enda anledning till att överhuvudtaget äga en tv. Men det slår aldrig fel, gång på gång ska det rackas ner på mina favoritprogram och påstås att dom är fiaskon och floppar. Jag börja nästan misstänka att det hela rör sig om en ond konspiration iscensatt av etablissemanget. Buuu Buuu för pinsamt dåliga SVT. Heja Heja hjärndöd förnedrings-tv och reality shows där deltagarna egentligen är skådespelare. Längre reklampauser och sänkta produktionskostnader! Gratis television istället för fri! 

Bingo Royale var ett absolut fenomenalt program, ändå blev tittarsiffrorna låga och kritikerna sågade det vid fotknölarna. Det underbara programmet Faktum påstods hellre inte ha gått hem och inte heller Raggadish med David Bexelius. Nu senast var det favoriten Popcirkus som målades upp som en flopp av media. Åter igen påstods det att konceptet inte gått hem hos den tilltänkta unga publiken.

Jag vet inte vart problemet ligger. Kanske är det så att den tilltänka unga publiken är för dumma för sitt eget bästa. Kanske är det bara massmedial propaganda från kommersiella medier som inte skulle fälla många tårar om SVT gick i graven. En sak är dock säker, det är inte programmen det är fel på. Jag säger som Gordon Ramsay ”There is nothing wrong with my fucking palate!”. Lämna mina favoritprogram ifred innan jag gör mig olycklig över er.  

Kommentarer
Postat av: Angelica

Skriv mera blogg!

2009-06-04 @ 21:04:00
Postat av: Patrik

Faktum ger jag en rungande tumme (och pekfinger) upp för.



Enda invändningen jag har är att SVT skulle kunna vara så mycket bättre än de är, just nu. De borde helt enkelt ge fan i att konkurrera om korkade TV3-tittare. De får ändå pengar. Varför inte producera något som är kvalitativt och sen strunta i om Hans-Morgan och hans fru rattar in kanalen på lördag-kväll?

2009-06-12 @ 20:06:32
URL: http://banoona.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag håller helt med. Det enda som är trist är väl om dom måste hålla sig väl med gemene man för att hålla opinionen gällande public service på sin sida lixom... men visst populismen håller ju på att sänka svt i skiten, Draknästet?! Come on!

2009-06-15 @ 01:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0