Driftstopp

Min Internetuppkoppling har driftstopp pga av service. Det får mig att fundera på om inte även jag borde ta ett driftstopp, gå igenom mig själv och se till att allt står rätt till, så att jag även i framtiden kan fungera felfritt. Men i likhet med min Internetuppkoppling har jag egentligen aldrig fungerat felfritt. Det uppstår ständigt problem utan uppenbar anledning och ibland lägger jag av helt, där är vi lika – jag och Internetuppkopplingen. 

Vad är det för värld där man inte kan unna sig själv eller någon annan ett driftstopp? Människor förargas över att infrastrukturen inte flyter som den ska pga av den överraskande vinterkylan. För även om många av oss kanske hoppades på att klimatförändringarna en gång för alla skulle välsigna Sverige med ett mer medelhavsliknande klimat så är vintern här, ovälkommen, men alltjämt här.

För någon vecka sedan satt jag fast på tåget fem minuter från Stockholms central i över en timme. Jag och dom andra tågresenärerna blev informerade om att det skett en olycka och att räddningstjänsten var på plats. Det dröjde inte länge innan vi började skruva på oss inne i vagnen. Frustrationen spred sig och några ville ta sig av tåget för att istället åka taxi. Det fick dom emellertid inte, något som spädde på irritationen. Vi brydde oss inte om olyckan, inte om det faktum att någon kanske låg för döden längre fram på spåret. Våra liv och vår planering hade störts av ett driftstopp, det var allt vi brydde oss om. 

Här sitter jag nu på inget sätt visare, istället frustrerad, irriterad över att Internet inte fungerar ”som det ska”. Jag vill ladda ner första avsnittet av den sista säsongen av Lost. Jag vill svara på mail och när det här blogginlägget nu lyder mot sitt slut så vill jag även kunna publicera det. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0