Trött på snö

Där ligger dom, tätt inpå varandra. Ett förälskat par ovan på en blå filt, nedstoppade under ett täcke. En scen som annars bara utspelar sig i det privata rummet spelas nu upp för offentligheten mitt i Vitabergsparken. Så nära, så kära. Deras läppar skiljs bara åt av någon centimeter. Dom byter andetag med varandra, andas samma luft. Två cyklar står bredvid filten, skorna har dom sparkat av sig så att tårna får leka fritt i gräset. Den salighet som deras ansikten vittnar om är fullkomlig. Avundsjukan bubblar inom mig. Jag vill också ligga där under täcket, känna - lyckan, närheten och kärleken. Men det är inte läge för en Ménage à trois. Jag äger inte tillträde till deras värld, ingen gör det. Det är ett universum menat för två. Så jag går vidare och fyller istället mitt hjärta med sång, teater och skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0