Den 8 januari 2005

Utav en slump, om nu något sådant existerar så tog jag ner en bok ur bokhyllan som jag inte öppnat på ett bra tag. Det händer att jag ibland använda mig av gamla tågbiljetter som bokmärken och i denna bok låg en sådan kvar. Jag kom visst inte längre än till sidan 42, den 8 januari 2005 då jag åkte från Stockholm till Gävle. Kanske var det en slump, om nu något sådan existerar: att det var exakt fem år sedan jag stängde igen boken med biljetten vilandes mellan sidorna 42-43 för att idag åter öppna den. Idag är det den 8 januari 2010. Det är en kall dag, en dag då man gärna stannar inomhus djupt försjunken i en bok, men jag ska ut i kylan, så boken får snällt vänta där i bokhyllan tills jag åter råkar på den, kanske utav en slump.

Kommentarer
Postat av: moi

Jag läste bland Bobs kommentarer att du brukar läsa hans blogg och lyssna på Emil Jensen när du reser vilket jag också gör.. så.. jag blev lite kär och sugen på att läsa din blogg!

2010-01-11 @ 19:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0